Thursday, March 25, 2010

Teknik Pelik Promosi Dengan Facebook

Buat Duit Online | Pendapatan Internet



Salam, saya yakin anda pastinya mempunyai salah satu social network seperti Tagged, Myspace, Friendster dan Facebook. Secara tak sedar, benda ini telah pun menjadi tapak untuk mempromosikan apa jua perniagaan anda. Serasa saya, jika anda sudah lama  buat duit secara online, strategi yang umum adalah seperti berikut.:-

  • Add kawan banyak-banyak
  • Tulis kat dalam buletin
Tapi, ia amat meletihkan bukan. Lama kelamaan, anda sendiri fed up. Ini adalah pengalaman saya, saya telah mendapat seramai 1300 kawan selama 3 bulan saya dengan Tagged. Anda tidak akan dan tidak mampu untuk mempromosikan barangan anda hanya dengan melalui Buletin Board. Serius!. Jika anda ingin, anda perlu menghantar private message kepada mereka kerana menghantar mesej terus ke inbox akaun social network mereka lebih berkesan dari anda post ke dalam buletin.

Saya pernah membuat duit secara online dengan menggunakan teknik menghantar private mesej. Memang memeritkan. Saya perlu menghantar ke 100 orang secara manual dan saya memperoleh seramai 10 orang yang bertanyakan mengenai produk tersebut dan hanya seorang sahaja yang membeli.

Saya sedar, untuk mempromosikan perniagaan anda melalui social network, hanya cara private message yang berkesan. Jadi, saya bingung, bagaimana saya mampu menghantar ke beribu-ribu orang hanya dengan satu klik sahaja. Akhirnya, penghujung Februari, saya menjumpai teknik tersebut. Lihat elok-elok apa yang akan anda belajar.

  1. Buka akaun facebook
  2. Create group dan tulis dengan tema iklan percuma
  3. Promosikan group tersebut.
Anda tahu, saya menerima 10 orang yang menyertai group tersebut pada hari pertama saya melakukan promosi. ini jauh berbeza dengan teknik add friend and blast buletin. Jika anda sedar, dibahagian group tersebut ada option send message to all group member, ini hanya boleh digunakan admin group iaitu anda.
Jadi , anda boleh menghantar mesej kepada seluruh ahli-ahli anda secara private tanpa perlu melakukan secara manual. Jadi, Mudah bukan untuk buat duit secara online.

Anda boleh rujuk post lepas saya bagaimana saya menerangkan teknik SEO Online untuk menarik jumlah pelawat anda.

Buat Duit Online | Pendapatan internet

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

Pasal Saya

My photo
Salam kepada yang sudi singgah. Keep in touch dengan blog ini kerana ia diupdate setiap hari :) Sebarang pertanyaan boleh berhubung di 0132987437

Para Usahawan