Sunday, March 21, 2010

Cara Membuat Link Exchange

Buat Duit Online | Perniagaan Internet



Salam, setelah melalui hari hari yang sedih kerana perempuan, saya akan teruskan usaha saya berjuang untuk menabur ilmu di dalam blog ini. Kali ini saya akan menerangkan bagaimana ingin membuat link exchange. Link exchange adalah sangat diperlukan dalam mendapatkan backlink.

Untuk buat duit secara online melalui blog, trafik adalah amat penting. Dan backlink adalah satu-satunya cara untuk mendapatkan trafik dan salah satu cara mendapatkan backlink adalah melalui Link Exchange. Kebanyakan blogger tidak memahami istilah sebenar mengenai link exchange. Terdapat beberapa tatacara yang perlu dibuat mengenai link exchange ini.

Disini saya akan listkan beberapa panduan bagaimana ingin membuat link exchange.


  1. Hanya dapatkan link exchange melalui blog yang berkaitan dengan niche blog anda
  2. Pastikan blog itu mempunyai kualiti yang tersendiri. Ini boleh ditentukan melalui post-post blog tersebut
  3. Pastikan adakah blog itu aktif atau tidak
  4. Dapatkan link exchange dengan blog yang sekurang-kurangnya PR 1 ke atas.
  5. Boleh pilih blog yang tiada PR tetapi pastikan niche nya sama atau bersangkutan
  6. Untuk mendapatkan list blog yang niche yang sama, hanya taip keyword utama niche blog anda di google, dan link exchange dengan laman web yang mendapat tempat 10 yang pertama di dalam SERP
Saya harap dengan panduan yang saya berikan, ianya sedikit sebanyak dapat membantu anda semua dalam membuat duit secara online. Ingat, yang penting adalah disiplin. Jangan hanya baca saja tetapi tidak laksanakan. Buatlah sekadar termampu. Jangan paksa diri. Salam sayang. Nanti, sesiapa yang faham apa itu niche, boleh rujuk di post apa yang perlu ditulis dalam blog.

P/S = Masih sedih dan kecewa

Buat Duit Online | Pendapatan Internet

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

Pasal Saya

My photo
Salam kepada yang sudi singgah. Keep in touch dengan blog ini kerana ia diupdate setiap hari :) Sebarang pertanyaan boleh berhubung di 0132987437

Para Usahawan