Tuesday, March 30, 2010

5 Sebab Kenapa Perlu Hantar Blog ke Blog Direktori

buat duit internet|perniagaan internet






Salam, alhamdulillah, aku baru jer dapat permintaan dari pelawat blog aku ni supaya gunakan bahasa yang sempoi dan lebih mesra kawan. Jadi, mungkin korang akan rasa berbeza jika korang ni subscriber blog aku yang sederhana ini. Aku harap bahasa yang aku guna ni tidak ler terlalu tidak sopan. Ok, pada hari ini aku nak terangkan mengenai blog direktori. Kalau korang sudah biasa buat duit online dalam dunia perniagaan internet, blog direktori ni dah celah-celah gigi korang jer.


Tapi, aku tak sangka masih ada orang yang mempersoalkan mengenai blog direktori. Segelintir dari diorang ni menyebut bahawa serta meng "claim" (betulkah?) trafik di blog direktori ni rendah. Yer la, sapa la nak datang dan lawat blog direktori tu lama-lama. Ibarat pergi stor buku, letak buku kemudian tak datang-datang lagi da.

Jadi, aku yang buat duit secara online melalui blog ni cuba mempertahankan pihak-pihak "blog direktori" ni. Jadi aku sebutkan satu-satu biar jelas lagi nyata kepada mereka yang memandang enteng terhadap kebolehan blog direktori ni.

  1. Blog direktori ni selalunya mempunyai PR lebih dari 5. So kalau korang da mahir dengan backlinking, korang dapat agak kan betapa besarnya peranan blog direktori
  2. Blog direktori ada RSS Feed atau sebagainya. Korang tak payah nak buka berkali-kali blog disitu kerana dah auto update
  3. Blog direktori memang tiada pengunjung manusia, tetapi banyak pengunjung robot. Robot-robot dari seluruh search engine suka singgah blog direktori sebab selalu update (disebabkan blogger tu sendiri) dan penambahan blog baru.
  4. Jadi, secara tidak langsung, ia akan membantu proses SEO korang dan memenangi front page dalam SERP
  5. Bila da keluar jadi tempat teratas, makin lebatlah trafik masuk dan bertukarlah jadi buat duit secara online.

Rasanya, dengan lima sebab diatas, sudah cukup untuk buat mereka yang memandang rendah terhadap blog direktori merasa malu sendiri. Sebagai penambahan, aku letakkan senarai blog direktori yang korang boleh join tanpa rasa ragu-ragu.

  • Blogcatalog
  • blogarama
  • blogtoplist
  • topblogging
  • topblogarea
  • topofblogs
Korang search jer kat google,berlambak blog direktori yang boleh korang join. So, apa tunggu lagi, submit la blog korang kat blog direktori. Jangan lupa baca tatacara link exchange biar korang dapat lagi trafik lebat.


buat duit online|perniagaan internet

4 comments:

zool on March 30, 2010 at 12:01 PM said...

Direktori tak semesti untuk dpt traffik ..
Lebih kepada untuk dapat backlink dan meningkatkan PR ..

Tenteraangin on March 30, 2010 at 12:08 PM said...

ya..direktori ini ibarat perpustakaan yang mana orang akan jadikan ianya sebagai tempat rujukan.

Mr Noble on June 13, 2010 at 12:50 AM said...

salam.

blog direktori ni tak akan menyalahi peraturan advertising cam adsense, nuffnang dll ke? sebab bende ni akan membantu kita utk dapatkan visitor, hits dll

tq.

tenteraangin said...

x la, mana ada menyalahi undang2... selalunya program adsense etc ni sensitive dengan fraud click.. Fraud klik ni adalah datang dari IP yang sama dengan kadar klik yg banyak.. tu pasal orang nak sabotaj kita senang jer

Related Posts with Thumbnails
 

Pasal Saya

My photo
Salam kepada yang sudi singgah. Keep in touch dengan blog ini kerana ia diupdate setiap hari :) Sebarang pertanyaan boleh berhubung di 0132987437

Para Usahawan